Dober spanec: katere malenkosti lahko izboljšate?

Dober spanec: katere malenkosti lahko izboljšate?

Dober spanec

Vsi poznamo kakšen nasvet za dober spanec: ne jej dve uri pred spanjem, še posebno ne sveže zelenjave ali sadja, ne pijemo kave v poznih urah, izogibamo se pretirani uporabi telefona, ki oddaja modro svetlobo, prostor dobro prezračimo … Pa jih upoštevamo? Pri Tekstilu se nujno držimo spodaj zapisanih korakov, ki vodijo k boljšemu spancu.

Kaj velja za dober spanec?

Za dober spanec velja neprekinjeno spanje, ki naj bi optimalno trajalo med 7 in 8 ur. Zaspali naj bi v največ 15 minutah. Spanje velikokrat podcenjujemo. Kolikokrat ste že slišali, da lahko nekdo brez problema vsako noč spi 6 ur ali celo manj?

Dober spanec
Dober spanec ne bi smel biti izjema.

Spanja ne gre podcenjevati v prvi vrsti že zaradi zdravstvenih razlogov:

  • spočije se celotno telo;
  • dober spanec je skorajda najbolj važen za naše možgane, saj izostanek spanca poslabša spomin in koncentracijo;
  • ob slabem spancu se zmanjša raven hormona, ki telesu sporoča, kdaj smo siti, zato se pri dolgotrajnem izostanku spanja lahko zgodi, da pridobivamo na telesni masi;
  • Med globokim spanjem nastaja rastni hormon, ki hkrati pripomore tudi k mladostnemu videzu.

Se že držite pravil za dober spanec?

Prvo in že dolgo znano pravilo, ki se ga morate držati, je, da se odpravite spat najkasneje ob enajsti uri zvečer in tako dosežete dolg spanec, ki se ne prekine predčasno. Če imate še vedno težave, se lahko obrnete na baldrijanove kapljice: so naravnega izvora, dobite pa jih v lekarni.

Velikokrat pozabimo, da na dober spanec vplivajo vsi naši čuti: ne le sluh in vid, zaradi katerih spimo v tišini in temi, ampak tudi tip in vonj. Ključnega pomena torej je, da spalnico dobro prezračimo.

Ste pomislili na posteljnino in pižamo?

Malenkosti štejejo! Vrnimo se na tip in vonj: poskrbite, da je posteljnina sveže oprana. Sploh v poletnih dneh jo operite na tedenski ravni. Nekateri imajo navado, da jo čez teden nekajkrat prezračijo, kar je prav tako priporočljivo.

Dobro spanje
Pri Tekstilu je udobje pižam in posteljnin na prvem mestu.

Pižama? Naj bo kvalitetna, mehka in udobna. Mogoče se sliši smešno, ampak na možgane vpliva že ideja, da se zvečer udobno namestimo med sveže rjuhe in smuknemo v najbolj udoben del naše garderobe.

Za dober spanec pozabite na štetje ovčk!

Stara vraža pravi, da štetje ovčk pomaga pri tem, da lažje pademo v globok spanec. Vendar pa se to, kljub temu, da ob štetju pozabimo na vse drugo, odsvetuje, saj zahteva preveč koncentracije in prispeva k temu, da kasneje in težje zaspimo. Pozornost misli raje preusmerite tako, da si zamišljate sproščujoče situacije.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja