SPANJE: NASVETI KAKO IZBOLJŠATI SPANEC

SPANJE: NASVETI KAKO IZBOLJŠATI SPANEC

spanje

Ali ste vedeli, da ljudje več kot tretjino svojega življenja prespimo? Spanje je nujno potrebno za normalno delovanje našega osrednjega živčevja, ki uravnava delovanje našega celega telesa in posledično skrbi za zdravo telo in duha. Prav tako se lažje spoprijemamo z izzivi in lažje premagujemo stres. Večina ljudi potrebuje med 7 in 9 ur spanja dnevno. V obdobjih večjih obremenitev (psihičnih ali fizičnih), boleznih ali padcu imunskega sistema pa moramo spanju posvetiti še večjo pozornost.

SPANJE PREDSTAVLJA KAR TRETJINO ŽIVLJENJA

Da bi iz spanja potegnili kar največ se svetuje, da poskušamo vsak dan vzdrževati spalno rutino in se odpravimo spat ob približno isti uri ter se ob približno isti uri tudi zbujamo. S tem vzpostavimo našo “notranjo spalno uro”. Tik pred spanjem se odsvetuje večja fizična aktivnost in težja prehrana. Najbolje naredimo, če dve do tri ure pred spanjem ne jemo, če pa že, pa poskrbimo, da gre za lahek prigrizek. V sodobnem času za enega največjih motilcev našega spanja, ko ne moremo zaspati, velja uporaba elektronskih naprav (kot so televizija, računalnik, mobilni telefon), ki oddaja modro svetlobo in moti tvorjenje hormona melatonina (ta spodbuja spanje), uro do dve pred spanjem.

slabe spalne navade

Priporoča se da v sobi, ki je namenjena spanju nimamo elektronskih naprav, le ta pa naj bo temna, udobna, primerne temperatura in čim bolj tiha. Pred spanjem se izogibajmo uživanju kofeina, nikotina in drugih substanc, saj nas le te prebudijo. Čeprav nas uživanje alkohola pred spanjem lahko sprosti in lažje zaspimo, pa bomo zaradi tega imeli bolj plitek spanec, ponoči pa se bomo veliko prebujali.

spanje med oblaki

PRED SPANJEM SKRBI PUSTIMO DRUGJE

Skrbi pred spanjem pustimo drugje, pomembno je, da se k počitku uležemo čim bolj sproščeni s čim manj skrbi. Pomagamo si lahko z meditacijo. Če ne bomo mogli zaspat si lahko pomagamo s kakšnim metinim čajem, pomembno pa je, da se po postelji ne premetavamo, a vstanemo in odidemo v drug prostor ter počnemo kaj prijetnega in sproščujočega ter se v posteljo vrnemo, ko nas spanec premaga.

Za udoben spanec je pomembna tudi izbira jogi vzmetnice, primerne posteljnine in udobne pižame ali spalne srajce. Priporoča se, da sta posteljna garnitura in spalna oblačila kvalitetna, iz naravnih materialov, kot je na primer bombaž in primerna letnemu času oziroma naši temperaturi v sobi kjer spimo. Pri tekstilu si lahko bogato izbiro pižam ogledate tu: MOŠKE PIŽAME, ŽENSKE PIŽAME. Ravno tako skrbno izberemo primerno prešito odejo.  

spanje je pomembno

Ne pozabite, spanec je pomemben, saj tretjina življenja ni malo časa.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja